De eistrengen die de twee verzamelde Purperkogelzeehazen
(Akera bullata) in mijn aquarium hebben afgezet, zie
Kortschrift 2, heb ik apart gezet in een emmer met wat beluchting. Na drie weken waren de eistrengen nagenoeg verdwenen. Dat had dus niets opgeleverd, dacht ik. Tot ik echt goed keek en er 100'en larfjes in bleken rond te zwemmen. Circa een kwart millimeter klein makkelijk over het hoofd te zien.
De schelpjes zijn in verhouding nog heel groot, net als de ogen. Ze zien er grappig uit. Sommige lijken een duikbril op te hebben. Een nieuwe 'Nemo' of 'SpongeBob'?
No comments:
Post a Comment